onsdag 6. januar 2010

NYTTÅRSNYHETER


DAGENS OUTTRYKK

Slik så jeg ut da jeg leste om de stakkars nordmennene som måtte sove på flyplassen i Gatwick da den stengte pga all snøen. Reisende med flyselskapet Norwegian var de eneste som ikke fikk hotell, dette fordi det var, ifølge kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik, umulig å få plass, alt var fullbooket. I tillegg til dette ble varmen skrudd av på flyplassen om natten, så jeg synes fryktelig synd på de stakkars passasjerene. Istedet for hotell fikk passasjerene utlevert skarve 19 pund hver, (ca 179 NOK). Jeg skjønner at dette ikke kan sammenlignes med de som f.eks frøs ihjel i Polen, eller de som opplever sult og nød hver dag, for disse menneskene på Gatwick flyplass var nemlig på vei hjem fra ferie, og ikke nok med det, de var nordmenn.

På bildet er det mørkt i bakgrunnen fordi sikringen har gått hjemme hos meg, det er derfor jeg og bare har lest nettaviser, bortsett fra rasistomtalen jeg kommer med i forbindelse med Aftenposten, for den leste jeg i går.

DETTE SKRIVER AVISENE OM I DET NYE TIÅRET:

  • Visste du at kulda kan være skadelig for håret ditt?Joda, det blir utsatt for slitasje, blir elektrisk og tørt. Og hvis du dropper balsam ødelegger du håret ditt. (På hvilken måte går dagbladet.no dessverre ikke inn på.) Og jeg er helt enig, i kulda tenker jeg først og fremst på håret mitt og ikke fingrene og nesa mi som blir rød av kulde, og det at jeg mister følelsene i beina fordi jeg er så kald, nei, det er nok håret som er min største bekymring.
  • Det mangler bevis på at mennesker faktisk kan bli avhengige av sukker. Men som Fedon så flott sier det, hvis noe ikke er bevist betyr det ikke at det er motbevist. Fullstendig enig.
  • I flere husstander Norge rundt har det blitt ramaskrik etter at NRK Super skiftet sendetiden for drømmehagen til 10.30 istedenfor den tidligere tiden 17.30. Det er virkelig en katastrofe at landets toåringer ikke får sett på et TVprogram de liker. Jeg er heller ikke overrasket over at facebook-gruppa "Gi oss drømmehagen tilbake!" har over 10 000 medlemmer.
  • Dorthe Skappel elsker å leve livet og gjør det så spennende som mulig. Personlig hater jeg å leve livet og prøver å gjøre det så kjedelig som mulig.
  • Sylvester Stallone brakk nakken. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men min umiddelbare reaksjon var faktisk å tenke: Det var virkelig på tide!!
  • Jeg er utrolig overrasket over at Høgskolen i Lillehammer (mitt hjerte flammer for Lillehammer, min mors fødeby) har invitert den kjente bloggeren Voe (www.voe.blogg.no) som gjesteforeleser og ikke meg! Jeg er eldre, har mer erfaring og er dessuten mye penere.
  • Stakkars Hildegunn Olsen som skulle få rekonstruert et bryst, hun endte opp med å få en gratis saks i magen på kjøpet. Om den var 20, 18 eller 13 cm lang kan ikke vg.no, aftenposten.no og dagbladet.no eniges om.
  • En bulgarsk turist mener at kulda burde forbys. Han er nok ikke den eneste. (B.la superblogger Voe mener det.)
Apropos kulda, greit å vite til samtaler om været med kollegene:
  1. I Norge er det Røros som topper kuldeskalaen med minus 41 grader C.
  2. Det kaldeste bebodde stedet i verden regnes for å være Oymyakon i Sibir med en uofisiell kulderekord på -71,2 grader C. Spyttet ditt fryser til is før det har nådd bakken (det står ikke noe om hvor høy man er da, så jeg regner med at det er regnet ut i fra normal høyde) (Hva nå enn normal høyde er).
  3. I Oymyakon stenger de ikke skolen før det er -52C.
  4. Vostok, Antarktis, er det stedet i verden som foreløpig har kulderekorden, 21. juli 1983 viste gradestokken minus 89,3 grader C.
  5. Det er godt mulig det bare er jeg som reagerer på det, men hvor kalt kan det egentlig da ha vært i istiden? Jeg mener, hvis kulderekorden er fra 1983? Derfor kjære leser, ta høyde for at det er skrevet inn feilårstall, jeg tror det egentlig skal stå at kulderekroden var for 11 000 år siden.
  6. Derimot er det stedet som har hatt varmerekorden siden 13. september 1922 Azizia i Libya, der det ble målt 57,8 grader C.
  7. Nå kan du skryte til kollegene, samtidig tenke deg om to ganger før du klager på været.
HVIS DU LURTE..
  • Rotter kan snuse opp landminer.(Snus som i lukte, ikke som i den svenske tobakksvaren.)
  • Johaug gråt.
  • Halvparten av landets nordmenn har tatt svineinfluensavaksinen.
  • Mira Craig synger ikke, hun bjeffer.
  • Jennifer Lopez tar ekteskapet sitt seriøst.
  • Aftenposten hadde en rasistisk forside 7/1.
WORD ON THE STREET

Trodde du filmen "It's complicated" var tilnærmet vellykka pga Meryl Streep? (Eller Mery Streep som vg.no kaller henne)
Word on the street er at det som gjør filmen morsom er en røyk av det marihuanske slaget, og jeg kunne ikke sagt meg enig. Hasj er og blir morsomt når folk over 40 røyker det. Kanskje fordi man noen ganger lurer på om mor eller far gjør det, forutsatt at mor eller far ikke pleier å gjøre det da.

Var du like sikker som meg på at Grand Prix-hysteriet skulle gi seg etter en russetid som dreide seg om fairytales og Alexander Rybak?
Åneidu, kjente navn som Lene Alexandra Øien, Maria Haukaas Storeng og Gaute Ormåsen gir oss gleden av å høre dem førstkommende fredag. Vi får håpe sangene er kliss like som Fairytale-låta sånn at vi kanskje får gleden av å ha den internasjonale finalen i Norge også i 2011.



1 kommentar: